مدیرکل روابط عمومی استانداری سمنان گفت : عرصه وقف نیازمند اراده جمعی دستگاه‌های متولی و تأثیرگذار است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، ایرج کارخایی اظهار داشت: رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه وقف نیازمند عزم ملی و اراده جمعی و گسترده همه دستگاه‌های متولی و تأثیرگذار است که امید می‌رود با برنامه ‌ریزی مناسب و تلاش همه مسئولان به خصوص استمرار کارهای ارزشمند سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.
 
وی افزود: بی‌شک در جامعه معضلات و مشکلات اجتماعی به ویژه در بعد اقتصادی وجود دارد که فرهنگ وقف می‌تواند در رفع این مشکلات نقش آفرین باشد؛ حرکت انسان دوستانه خیران درایجاد وقف و استفاده بهینه از این سرمایه نیز برای کمک و مساعدت به افراد و خانواده‌های نیازمند در رفع معضلات اجتماعی مؤثر است.
 
مدیرکل روابط عمومی استانداری سمنان تصریح کرد: یکی از معضلات و دغدغه‌های مهم اجتماعی بحث فرهنگ اسلامی در جامعه است که امروز دشمن با تمام ابزار و امکانات خود به دنبال خدشه ‌دار کردن فرهنگ اصیل، ارزش‌های اسلامی و انقلابی است؛ در این راستا ابعاد مختلف کارهای فرهنگی توسط سرمایه وقف، ترویج  و توسعه ارزش‌های گرانقدر می‌تواند جامعه به خصوص قشر جوانان را در مقابل توطئه‌های فرهنگی مصون دارد.
 
کارخایی تأکید کرد: در این عرصه با توجه به گستردگی، پیچیدگی و ابعاد مختلف کار فرهنگی نیاز حضور بیشتر عرصه وقف در صحنه کار فرهنگی دیده می‌شود.
 
وی بیان کرد: در عرصه فرهنگ‌ سازی وقف در سال‌های اخیر با استفاده از ابزار و امکانات اطلاع ‌رسانی در رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما کارهای خوب و بزرگی انجام شده است که فرهنگ‌ سازی با توجه به نیازهای جدید اجتماعی و نوین در سطح جامعه همچنان تأثیرگذار است.
 
مدیرکل روابط عمومی استانداری سمنان در پایان گفت: وقف یک کار ارزشمند الهی به حساب می‌آید که در دین مبین اسلام سفارش شده و جز اصول تأثیر گذار اجتماعی جامعه است که نیازمند تا تمام دستگاه‌های فرهنگی به ترویج این سنت حسنه بپردازند.
/2759/